Kategória Rendezés
  • The Importance of Being Oscar

    The Importance of Being Oscar

    „A zsenimet az életembe oltottam, a műveimbe csak a tehetségem jutott. Az életem a főművem!” (O.W.)
    Egy este Oscar Wilde társaságában! Az angol nyelvű előadásban, először kerül Magyarországon színre az ír író-rendező-színész-színházalapító Micheál macLíammóir, Oscar Wilde zsenijéhez méltón megírt egyszemélyes színdarabja. Az angol nyelvterületen óriási sikereket elért színmű végigvezeti a nézőt Oscar Wilde életén – tündöklésen és bukáson át – úgy hogy közben elhangzanak részletek a legfontosabb műveiből is. Dorian Gray arcképe, Az ideális férj, Bunbury, De Profundis, A readingi fegyház balladája, versek, levelek és persze a híres és hírhedt mondások is.
    Szirtes Balázs 1998-ban diplomázott a Színház és Filmművészeti Egyetem színész szakán. Jelenleg is, szabadúszóként, több budapesti színház produkciójában játszik. 2008-ben egy évet töltött Dublinban, Oscar Wilde szülővárosában. Kőváry Katalin, Jászai Mari-díjas rendezővel ez a 12. közös munkája.
    „I had put my genius into my life, my talent only into my writing. My life is my masterpiece!” (O.W.)

  • The Singleman Party

    The Singleman Party

    A The Singleman Party szituációkat kreál, melyekben állatias ösztöneink felülkerekednek tudatos viselkedésünkön, méghozzá úgy, hogy ráveszik tudatunkat saját maga tudatos elnyomására. Mi ez? Túlélés, vagy a túlélés meghaladása? Mi az ami képessé tesz bennünket valamelyest meghaladni ösztönlény mivoltunkat? Nem más mint az ösztönöket meghaladó viselkedésből származó előny ösztönös tudása. A kör bezárul, csak úgy mint a The Singleman Party-n résztvevők számára sincs bejárat, nincs kijárat, körben haladnak, megfosztják magukat thümikus tudatuktól, átadják magukat valami másnak, valaminek amit úgy hívnak The Singleman Party.
  • The Tree (A Fa)

    The Tree (A Fa)

    A Történelem fája növekszik: az élet és a halál táplálja.Körülötte gyerekkatonák és imádkozó szerzetesek táncolnak együtt hadvezérekkel, egy magányos anyával, és egy költő lányával, aki gyerekként arról álmodozott, hogy repül majd az apjával együtt.
    Két mesélő mutatja be, és kommentálja a jeleneteket és karaktereket: a szír sivatagban két Yazidi szerzetes elültet egy körtefát, hogy visszacsalogassák az eltűnt madarakat. Nigériában egy anya egy fa árnyékában pihen, amely a felejtés fája – karjaiban egy tökbe rejtve lánya fejét tartja. Egy európai hadvezér elmagyarázza egy afrikai hadvezérnek, hogy miért szükségesek az etnikai tisztogatások – az afrikai ezután emberáldozatot mutat be, hogy a saját gyerekhadseregét sebezhetetlenné tegye, mielőtt harcba indulnak. Egy lány a babáival játszik a fa körül, amit az apja ültetett, amikor megszületett, és azon gondolkodik, vajon a madarak milyennek látják a földet a levegőből. A Fa (a múlt) része Az ártatlanok trilógiájának (“The Trilogy of the Innocents”), a Nagyvárosok a Hold alatt (The Great Cities under the Moon) (a jelen) és a Krónikus Élet (The Chronic Life) (a jövő) című darabokkal együtt. Ebben az előadásban a Történelem fája végül lehajol a körték súlya alatt és otthont kínál a madaraknak, amelyek a nézők feje fölött szállnak.  De miféle madarak ezek?

  • The World Storytelling Day: Transformation

    The World Storytelling Day: Transformation

    Lorca saved from drawning
    Day 3: Monday 20th,
    World Storytelling Day TRANSFORMATION
    “Tales from Andalucía”
    World Storytelling Day has its roots in a national day for storytelling in Sweden, circa 1991-2. At that time, an event was organized for March 20 in Sweden called “Alla berättares dag” (All storytellers day). The Swedish national storytelling network passed out sometime after, but the day stayed alive, celebrated around the country by different enthusiasts. Since 1997the event goes beyond borders and it is celebrated in Australia, Mexico and other Latin American countries. Nowadays countries from all over the world come together to celebrate the World Storytelling Day on March 20th
    Each year, many of the individual storytelling events that take place around the globe are linked by a common theme.• 2004 – Birds
    • 2005 – Bridges
    • 2006 – The Moon
    • 2007 – The Wanderer
    • 2008 – Dreams
    • 2009 – Neighbours
    • 2010 – Light and Shadow
    • 2011 – Water
    • 2012 – Trees
    • 2013 – Fortune and Fate
    • 2014 – Monsters and Dragons
    • 2015 – Wishes
    • 2016 – Strong Women
    • 2017 – TransformationRS9 Theatre is joining in the celebration in 2017 and for this purpose it has invited the Spanish Storyteller Sonia Carmona to come and share Tales from Andalucia with all of us.
    Come to this storytelling party and bring your story to share!
  • Threestyle

    Threestyle

    Hans van Manen azon kevés koreográfusok közé tartozik, akinek a klasszikus balett és modern tánc, illetve más mozgástechnikák ötvözésével sikerült széles körben népszerűvé tennie a modern balettet. Az 5 tangó Astor Piazzolla zenéjére készült. A műből, amely igazi közönség-kedvenc, árad a tüzes energia. Tangó, egy kis extrával. A koreográfia kerüli a megszokott sztereotipikus mozdulatokat: a hat párra komponált elegáns táncműben a klasszikus balett hűvös formalitása olvad össze a modern táncnyelv elemeivel, miközben a darab mélyen gyökerezik a tangó és Piazzolla szenvedélyességében és drámaiságában.
  • Tied a világ!

     50 éve jött létre az a zenei formáció, amely kitörölhetetlen és azóta is meghatározó a hazai könnyűzenei életben. Az Illés Zenekar minden dala sláger, minden megszólalásukat kőbe lehet vésni, minden üzenetük kordokumentum. Ugyanakkor minden házibuli elengedhetetlen tartozéka és fénypontja, ha felkerül egy Illés lemez, már pedig legtöbbször felkerül. A Tied a világ! című előadásban 20 Illés sláger hangzik el, kiváló művészek tolmácsolásában. Musical előadásunk könnyed, kedves, szórakoztató tisztelgés az Illés Zenekar előtt. 
  • Tied a világ!

    Tied a világ!

    Több mint 50 éve jött létre az a zenei formáció, amely kitörölhetetlen és azóta is meghatározó a hazai könnyűzenei életben. Az Illés Zenekar minden dala sláger, minden megszólalásukat kőbe lehet vésni, minden üzenetük kordokumentum. Ugyanakkor minden házibuli elengedhetetlen tartozéka és fénypontja, ha felkerül egy Illés lemez, már pedig legtöbbször felkerül.
    Most teljesen új megfogalmazásban, Nagy Sándor rendezésében kerül a kisvárdai színpadra a darab. Az eredeti verzió ismert dalai és jelenetei mellé az új előadásba még több Illés-dal, új jelenetek és karakterek is kerülnek.
    Könnyed, kedves, szórakoztató tisztelgés az Illés Zenekar előtt.
  • Tied a világ!

    Tied a világ!

    Egy lakásavató bulit megrendezni nagy büszkeség, nagy öröm, nagy munka… és még nagyobb csalódás, ha a meghívottak nagy része el sem jön! A mi házigazdánkkal pontosan ez történik, de a legjobb barátok vele is ott vannak élete meghatározó pillanatában, nem beszélve az elmaradhatatlan party kellékekről, úgymint a pizza (a hozzá tartozó gyönyörű pizzafutár lánnyal), az akadékoskodó házmester és természetesen a zene! Melyik házibuliban ne kerülnének elő a régi idők slágerei, a jól ismert Illés-nóták!?Főhőseink dalra fakadnak és a nehezen induló összejövetelt egyszeriben fergeteges koncertté változtatják. Felcsendülnek a Táncdalfesztiválokról jól ismert, a számos kis- és nagylemezt kiadott, fiatalok ezreinek reményt, utat, életre szóló élményeket adó, legendás Illés-együttes dalai… ráadásul valami egészen elképesztő varázslat is történik ezen az éjszakán, amikor Tied a világ!
  • Tigris és hiéna

    Tigris és hiéna

     A Tigris és hiénában a hatalom és a bosszúvágy kettőse játssza a főszerepet, amelyhez képest az ország érdeke és a magánérzelmek világa mellékesnek bizonyul. A fattyú Borics herceg, Galícia fejedelme Magyarország trónjára tör, holott tartományát sem képes kormányozni, és azt sem tudja megakadályozni, hogy feleségét egyik szolgája elszöktesse. A családot huszonöt év után csak az elrontott élet fölötti gyűlölet köti össze; anyát és fiát ezenfelül a trónra áhítozó ragadozó és a haszonleső kapcsolata is. Saul, a másik ikerfiú, Borics testvére negyedszázadon át nem tudott származásáról, ezért mint afféle kóbor lovag kisszerű túlélési taktikákat dolgozott ki magának. Végül egy istenítéletszerű párbajban szinte megkönnyebbülten dől apja kardjába, míg Sámsont Predszláva szúrja le. Ezek után ismét anya és fia, a „tigris” és a „hiéna” feszül gyilkos indulattal egymásnak. Semmi nem változott: a „jó király”, a tehetetlen Vak Béla uralkodik, de mindig lesznek borgőzös fejjel pártütő, békételen urak, akik hazamentőnek képzelik magukat. 
  • Tikk

    Tikk

    KB35 Inárcs - FÜGE –MU SzínházTikk? A pszichiáterek szerint ezeknek a nagyon elterjedt, sokakat érintő, úgynevezett „rossz szokásoknak”, illetve kényszermozgásoknak a többségét a belső feszültség hívja elő. A tikk egy tünet, jelen esetben egy társadalomé, mely olykor nevelési célokban, oktatási elvekben határozza meg magát. A TIKK egy gimnáziumi tantestület „stratégiai hosszú hétvégéjét” követi végig az eldugott kulcsos-házba való megérkezéstől a tankerületi igazgató betoppanásáig. Erre az alkalomra csak félig-meddig önszántukból, nagyobb részt központi utasításra került sor, az intézményfenntartó TIKK ugyanis elvárja a gimnáziumtól, hogy a köznevelés átszervezéséhez igazodva alakítsa ki profilját, szakmai hitvallását. A kidolgozandó arculat szerint az iskolák a „kultúra végvárai”, hiszen, ahogyan a hivatalos jelszó is megfogalmazza: „A barbarizmust mi állítjuk meg!”Az eldugott kulcsos-házban az oktatás-nevelés célját és értelmét keresve, tanítási helyzeteket modellezve, csapatépítő és stratégiai tréningek során átbukdácsolva, már-már osztálykirándulásokat megidéző hangulatban közösen eltöltött pár nap az önállóság próbája is: mi történik egy csapat összezárt felnőtt emberrel, ha a gondviselő állam távol van?
    A helyzet A legyek uráéhoz hasonló, könnyen lehet, hogy a történet kimenetele is. A belső konfliktusok kiéleződése oda vezet, hogy az egyik kolléga a helyzetből kimenekülve nekivág a vadonnak, egy másik, kezdő kolléga a keresése közben tűnik el. A háttérben zajlik egy másik történet is: az igazgatóhelyettes ugyanis olyan sikeresen végzi a tréning dokumentációját, a „lepapírozást”, hogy a feltöltött dokumentumokat olvasva fellelkesült tankerületi igazgató is útnak indul, hogy személyesen gratulálhasson a testületnek. Amikor megérkezik, már csak egy utolsó mentő ötletre van idő.
     
  • Tikk-takk...BUMMM!

    Tikk-takk...BUMMM!

    A 30. szülinapjához közeledő Jon felteszi magának az alapvető egzisztenciális kérdéseket: hol tart karrierjében? Mikor fog már végre berobbani? Mikor fogja „megcsinálni”? Ez a feszültség rányomja bélyegét kapcsolatára barátnőjével Susannel, és Michaellel a legjobb barátjával.A darabban hármójuk történetét követhetjük nyomon. Az előadás üzentee még aktuálisabb, mint a 90-es években, hiszen a közösségi média megjelenésének köszönhetően egész életünket meghatározza a magunkat másokhoz való hasonlítgatás, éppen ezért a mi feldolgozásunkban a jelen korra, saját magunkra adaptáltuk a darabot.Ez az előadás a mai 30-as korosztály, az „elveszett generáció” problémáit dolgozza fel. Velünk nem történt semmi rendhagyó, háború, éhínség vagy lázadások… Kényelemben nőttünk fel, mégis gyakran lebénít minket a félelem. Igazak ezek a félelmek, vagy csak a mi fejünkben léteznek? Miként érhetjük el, hogy ne a lemaradástól való rettegés határoza meg az életünket? Ezekre a ki nem mondott kérdésekre keresi a választ előadásunk.Na, kimondtam. Na, BUMM…
  • Time and Dance mini fesztivál

    Time and Dance mini fesztivál

     A SÍN Kulturális Központ és a Festiwal Ciało/Umysł közös programja 2017-ben a SÍN Kulturális Központ és a varsói székhelyű Fundacija Ciało/Umysł együttműködésben valósította meg Time and Dance elnevezésű projektjét, melyet a Varsói Magyar Kulturális Intézet támogatott a lengyelországi Magyar Kulturális Évad keretén belül. 

    A projekt célja a Magyarországon és Lengyelországban dolgozó fiatal kortárstánc alkotók segítése volt, melynek keretében három magyarországi és három lengyelországi alkotó nyílt pályáztatás útján kapott támogatást, hogy önálló produkciót hozzanak létre „idő és tánc” témakörben. A nyertes pályázók egy egyhetes közös elméleti workshop-on vettek részt Varsóban 2017 tavaszán, majd a produkciós időszakot követően 2017 októberében mutatták be alkotásaikat a varsói Ciało/Umysł Fesztiválon. 2018 márciusában egy minifesztivál keretén belül mutatkozik be a hat alkotás a MU Színházban. 

    A program kurátorai: Edyta Kozak, Rácz Anikó 
    Mentorok: Rafał Dziemidok, Péter Petra 
    Produkciós vezetők: Krzysztof Kwiatkowski, Vámos Janka 

    Partnerek: SÍN Kulturális Központ, Fundacija Ciało/Umysł, Center for Contemporary Art – ZamekUjazdowski, Varsói Magyar Kulturális Intézet