Kategória Rendezés
  • TerMini Táncest

    MU Terminál: TerMini Táncest

    A Manó és Menő csoportok előadása

    Ezen estek keretén belül minden gyermek számára biztosítjuk, hogy egy évben legalább kétszer színpadon mutathassák meg azokat a kis koreográfiákat, melyeket a rendes órák keretein belül sajátítanak el. 
  • Terror

    Terror

    "2021. május 26-án 20 óra 21 perckor a vádlott egy levegő-levegő típusú irányított repülő lövedékkel lelőtte a német Lufthansa repülőtársaság egy személyszállító repülőgépét, és ezzel megölte a repülőn tartózkodó 164 embert.Mielőtt megkezdjük a tárgyalást, arra kérem önöket, hogy mindent felejtsenek el, amit erről az esetről olvastak vagy hallottak. Valóban mindent. Kizárólag önök kapták meg a jogot, hogy itt ítélkezzenek, önök az esküdtek, a laikus bírák, akik ma Lars Koch vádlott felett törvényt ülnek. A törvény felruházza önöket azzal a hatalommal, hogy egy ember sorsáról döntsenek.  Kérem, vegyék ezt a felelősséget komolyan. Kizárólag afelett fognak ítélkezni, ami itt a tárgyaláson elhangzik. Ítélkezzenek tehát nyugodtan és higgadtan. És mindenekelőtt: gondoljanak arra, hogy önök előtt egy ember ül. Ugyanazok az álmai, mint önöknek, ugyanazok a szükségletei, boldogságra törekszik, mint önök. Maradjanak ezért az ítélethozatalkor önök is emberek.Az ítéletet, amit hoznak, azonnal ki fogjuk hirdetni. Tehát önök egyedül szabják meg ennek az eljárásnak a kimenetelét."
  • Terror

    A Lufthansa Berlin és München között közlekedő utasszállítóját eltéríti, és egy teltházas futballstadion felé kormányozza egy terrorista. Lars Koch vadászpilótának döntenie kell: lelője-e a repülőgépet a fedélzetén 164 emberrel, hogy megmentse a stadionbeli hetvenezret. A történteket Ferdinand von Schirach darabja egy bírósági tárgyalás keretei között dolgozza fel. A nézők az esküdtek szerepét kapják: feladatuk, hogy figyeljenek meg mindent, és a végén szavazzanak a látottak-hallottak alapján a vádlott elítéléséről vagy felmentéséről.
  • Terror

    Terror

    Lars Koch, német vadászpilóta az Önök ítéletére vár!A kérdés, hogy jól döntött-e azon a napon, amikor a kiadott parancs ellenére egy a terroristák által eltérített, teli utasszállító gépet néhány lövéssel a földre kényszerített, hogy egy még nagyobb katasztrófát elkerüljön. A 164 utast szállító gép ugyanis egyenesen a müncheni stadion felé tartott, ahol 70.000 ember várta a Németország-Anglia futballmérkőzést. Kochnak döntenie kellett. De milyen parancs alapján? Lelőheti-e az emberekkel teli gépet, hogy megmentsen 70.000 embert? Vagy kövesse feljebbvalója parancsát, és hagyja, hogy bekövetkezzen a katasztrófa?Ferdinand von Schirach első színpadi műve az emberi döntés felelősségét állítja középpontba, arra a kérdésre keresi a választ, van-e vajon különbség élet és élet között, ha azt a számok, a mennyiség felől nézzük. Hozhatunk-e döntést a halálról egy nagyobb katasztrófa elkerülése érdekében? Ki a felelős?Kedves Nézőink! Önök döntenek, Önök az esküdtek, akiknek a tárgyalás során hallottak alapján mérlegelniük kell, bűnös-e Lars Koch vagy sem.Magyarországon a Jászai Mari Színház a második, mely bemutatja Ferdinand von Schirach darabját, csatlakozva ezzel ahhoz a 14 országban található 52 színházhoz, ahol a nézők már döntöttek Lars Koch bűnösségéről. (http://terror.theater)
  • Terror

    Terror

    A Lufthansa Berlin és München között közlekedő utasszállítóját eltéríti és egy teltházas stadion felé kormányozza egy terrorista. Lars Koch vadászpilótának döntenie kell: lelője-e a repülőgépet a fedélzetén 164 emberrel, hogy megmentse a stadionbeli hetvenezret? Döntéséről néhány héttel később a bíróságon ad számot. Ferdinand von Schirach vadonatúj darabja, mely ebben a pillanatban is a német színházak szenzációja, 2015 októberében a berlini Deutsches Theaterből indult világhódító útjára.
  • Terrorizmus

    Terrorizmus

    Gazdátlan bőröndök a kifutópályán, elhidegült szeretők a hálószobában, felszínre törő feszültségek a munkahelyen, gyanakvó vénasszonyok a játszótéren, összeverekedő rendőrök a szolgálati öltözőben. Emberek a hétköznapi katasztrófáktól sújtott övezetben. Az orosz Presznyakov testvérek világsikerű darabjának ősbemutatójára a 2001-es terrortámadásokat követő évben került sor, nem sokkal az után, hogy egy világ tapasztalta döbbenten, hogy a fenyegetés a legváratlanabb helyeken és helyzetekben megjelenhet. A Terrorizmus mégsem a politikai értelemben vett terrorcselekményekről nyújt látleletet. Hat szürreális, groteszk humorral átitatott jelenetén keresztül arról a félelemről beszél, amely mindennapi életünk alakjai között lappang, hogy újra meg újra előtörhessen. Hétköznapi terrorizmus ez láthatatlan bombákkal, egyszerre vicces és rémálomszerű, ismerős és ismeretlen helyzetekkel. Talán csak egy rossz álom az egész, amiből az álmodó, és vele mindenki a nézőtéren, felébredhet.A Presznyakov testvérek legtöbbet játszott darabját az olasz származású Luca Cortina rendezi a szombathelyi Anima Sound System zenéjével.
  • Terrorizmus

    Terrorizmus

    A Terrorizmus fekete komédia a bennünk és hétköznapjainkban megjelenő agresszióról.  Itt egyszerre lehet nevetni és gondolkodni. Világuk csupa halott emberből áll, ahol nincsenek nagy, értékeket és erkölcsi ítéleteket képviselő hősök. A valóság pedig észrevétlenül és a drámai szituációból építkezve egyszer csak kinyílik, mindenféle valóságos, ám valójában irracionális dimenziók felé.
  • Testnapló

    Testnapló

    Adott egy játszótér.
    Benne együtt vagyunk egyedül.
    Benne úgy gondolunk a testre, mint egy archívumra.

    Rögzít, katalogizál és újraszervez minden élményt, amit addig átéltünk: sérülést, csókot, egy szép táj látványát, s ahogy a piros lámpa megállított a zebránál. A test emlékezik és közben máris új emlékeket gyárt. Benne a személyes és a kollektív történelem is elraktározódik? Testünk egyszerre magán- és köztulajdon – mikor melyik? Milyen módszereink vannak az emlékek előhívására? Ez megfoszthat a jelenben lét élményétől? Táncolunk az idővonalon.
  • TestVér

    TestVér

    Az előadást nagy szakmai érdeklődés előzte meg, a premiert telt házzal játszottuk, nagy közönségsikerrel. 2016. szeptember 28-án a darab másodszor is elnyerte a nézők tetszését, számos elismerő gratulációt, nyilatkozatot kaptunk a közönség mellett a szakma jeles képviselőitől. Úgy gondolom, hogy egy 21. századi kortárs-néptánc előadás született, magas művészi minőséggel. A zene, a fény és a tánc dramaturgiája egy közös egységben juttatja el a mű gondolatait és üzenetét a nézők számára. Évek óta érlelődött bennünk a TestVér színpadra állítása, és a munkafolyamat közel egy évig tartott. A folklór gyökerekből kiindulva absztraháltuk a magyar „néptánckincset”, amiből egy egészen új mozgásvilágot sikerült létrehozni. A Bethlen Téri Színház kiváló lehetőséget biztosított a mű színvonalas bemutatására. Egy merőben új, innovatív zenei világot hoztak létre a zeneszerzők, akik a népzene és a legmodernebb elektronikus hangzást fuzionálták. Az előadáshoz méltó látványterv született, amely emelte az est színvonalát.
  • Testvérest

    Testvérest

    Mindjárt 40 leszel. Mit tudsz felmutatni? Végre közelében vagy a kamaszkori álmaidnak, sok munkával itt egy nagykoncert a Barba Negrában, ami biztosan feltesz a rocktörténeti térképre. Közben meghal a tesód, nála több évet még soha nem éltél le együtt senkivel. És elnézve ezt a mostani csajodat, aki nem tudja mi az a loop, meg a cuvé, nem is lesz még egy ilyen valaki. Persze Sacika jókor ölel, és jókor ordít, ami talán több mint magányosan meghalni álmok és célok nélkül. De nehogy már meghatódjunk önmagunktól, inkább szóljon a rock’n roll és irány a patológia!
  • TESZT

    TESZT

    Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó - TESZT http://www.teszt.ro/2017/fesztival/a-fesztival/A temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház legfontosabb projektjei közé tartozik a TESZT, azaz a Temesvári Eurórégiós Színházi Találkozó, amelyet 2008-tól minden évben megszervez a színház. A rendezvény nemzetközi jellegű és fő célja a multikulturalizmus támogatása, valamint a közönség megismertetése a régió legaktuálisabb színházi törekvéseivel. A fesztivál kulturális cserék helyszíne, ugyanakkor egyfajta meghívás a művészekkel és színházi szakemberekkel való párbeszédre.
     Temesvár sajátos helyzetének eredményeképp több kultúra keresztútján található. Földrajzilag Belgrádhoz és Budapesthez is egyaránt közel fekszik, ugyanakkor olyan különleges értékeket ápoló városok szomszédsága gazdagítja, mint Arad, Újvidék, Szabadka, Szeged. A hármashatár mentén fekvő települések színházai a szoros földrajzi közelség ellenére minimális kapcsolatban állnak egymással. Az országhatárok pszichológiai korlátai jelenleg gátat szabnak a temesvári közönség és a régió színházai közti találkozásnak.
    Elsődleges célunk egy szorosabb és intenzívebb színházi együttműködés megalapozása a térségen belül. A régió színházai és a temesvári publikum közti találkozás megteremtése első lépés a tapasztalat- és előadáscserék, valamint új színházi formák megismerésének az irányába.
    Azzal a céllal hoztuk létre a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozót, a TESZTet, hogy évente egy alkalommal közös ünnepe legyen a találkozásoknak mindazok között, akik a szűkebb, vagy tágabb értelemben vett régión belül valamilyen formában kötődnek a színházművészethez. Úgy gondoljuk, hogy a temesvári magyar színház által kezdeményezett rendezény egyike lett a régió legfontosabb kulturális rendezvényének, amelynek keretén belül ma már nem csak kizárólagosan színházi előadások, hanem koncertek, kiállítások és egyéb kiegészítő programok is helyet kapnak. Az elmúlt évek bizonyították, hogy a találkozó lehetőséget biztosít arra, hogy fóruma legyen a színházi alkotóknak és közösen gondolhassák tovább a régió színházi törekvéseit. Hisszük, hogy Románia, Szerbia, Magyarország határainak találkozásánál a TESZT képes találkozó pontja lenni e három kultúrának és ez által segíteni egymáshoz közelebb kerülni alkotókat. Célunk, hogy a szomszédos ország kultúráját egymás népeivel megismertessük és értékeit felmutassuk, ugyanakkor a kultúrák találkozása során létrejött új értékeket is megismertessük a nézőkkel és eljuttassuk egy szélesebb közönségréteghez. Fontosnak tartjuk, hogy a TESZT ne csak kultúrák, hanem különböző művészeti ágak találkozó helye is legyen, teret biztosítsunk kutatásoknak, kísérleteknek és szorgalmazzuk az alkotók és a nézők közti párbeszédet, illetve a fiatalabb generáció tagjainak partnerként való bevonását a találkozó életébe. Fontosnak tartjuk az ösztönzésüket, támogatásukat és oktatásukat, melyre különös hangsúlyt fektetünk a találkozó keretén belül. Az előadásokat a fesztivál vezetői, Balázs Attila fesztiváligazgató és Gálovits Zoltán művészeti vezető válogatják. Mivel a fesztivál nem kompetitív, nincsen úgynevezett nyitott programja, amelybe egy adott kritériumnak megfelelően valaki bekerülhet. A válogatás minden évben a vezetők által megszabott feltételek alapján történik. Az előadások válogatása során a legfontosabb szempont a minőség, illetve az előadásnak a régión belüli jelentősége.

  • Teszt előadás

    https://developers.facebook.com/docs/graph-api/reference/user/photos https://developers.facebook.com/docs/graph-api/reference/user/photos https://developers.facebook.com/docs/graph-api/reference/user/photos