Műsorok

2020. december 3.csütörtök Auguszta

Ádámok és Évák ünnepe 2018.

Negyedszer is Ádámok és Évák
Általános és középiskolai színjátszó csoportok idén negyedik alkalommal kapnak lehetőséget arra, hogy a József Attila Színházban bemutassák produkcióikat.
Az angyalföldi teátrum évek óta kiemelt figyelmet fordít a fiatalok színházi nevelésére. A fővárosi színházak közül elsőként, először a 2014/2015-ös évadban hívta életre az Ádámok és Évák Ünnepét. A program célja, hogy az általános és középiskolás korosztályt színházba csábítsák – ezúttal azonban nemcsak nézőként, hanem alkotóként is. A színház szeretete, a közös munka, az együttgondolkodás mind-mind segítik azt a folyamatot, amelynek elsődleges célja, hogy a diákok kipróbálhassák magukat a színpadon.
Az Ádámok és Évák Ünnepére jelentkező iskolák, iskolai csoportok minden évben megtanulnak, bepróbálnak, majd előadnak egy olyan „darabot”, amelyet egy nyilvános sorsoláson húznak ki maguknak. „Az egyre bővülő tanári gárdával egyeztetve kiválasztunk a tananyagból egy témakört – ebben az évben a Balladákat –, és ezt közösen feldogozzuk. Minden iskola csak egy-egy kisorsolt balladával foglalkozik. Színházunk minden csapat és annak vezető pedagógusa mellé biztosít szakmai segítséget, mentort, azaz színházunk egy-egy ismert színészét, aki segíti a felkészülést. Én a különálló történeteket rendezem egy egységes előadássá” – mondta Quintus Konrád, a József Attila Színház színművésze, beavató programjainak referense. „Reményeink szerint ez az alkotófolyamat segíti a diákokat egymás és önmaguk jobb megismerésében, valamint az együttgondolkodás és együttjátszás örömteli felfedezésében.” Az elmúlt években ennek jegyében került színpadra Madách Imre Az ember tragédiája, a Biblia, magyar és más népek regéi, mondái és Shakespeare-mesék.
Az általános iskolai diákok az elkészült műveket a Magyar Kultúra Napján, 2018. január 22-én, hétfőn 18 órától mutatják be, a középiskolások előadásai márciusban lesznek láthatók. A produkciókat meghívott zsűri értékeli majd. A közreműködők reményei szerint ez az alkotófolyamat segíti a diákokat az olvasás, a szövegértés, a szövegmondás kompetenciáinak fejlesztésében, közelebb kerülnek az adott év tematikájában szereplő történetek világához.

Kérem, látogasson vissza később!