Műsorok

2021. január 18.hétfő Auguszta

Az egérfogó

Az egérfogó

A fiatal Ralston-házaspár panziójában vagyunk. Távol az emberektől, a világtól. Abban a zárt játéktérben, a hótorlaszok közé ékelt, bűnügyi laboratóriumban, amelynek az írónő, szokás szerint, még a telefonvezetékét is elvágta. Egyelőre csak azt tudjuk, hogy a Culver utcában megöltek egy nőt. Aztán sítalpakon megérkezik Trotter, a nyomozó. S kiderül, hogy a gyilkosnak a panzió lakói között kell lennie. Agatha Christie sorra elénk idézi a szereplőket, s külön-külön mindegyikről bebizonyítja, hogy - tévedés kizárva! - csak ő, egyedül ő lehet a gyilkos! De mi tudjuk, hogy a sok ártatlan között egyetlen vétkest kell keresnünk. Így a harmadik leleplezésnél kétszer érezzük becsapva magunkat, a negyediknél háromszor, és így tovább… Az író egyik kelepcéből a másikba csal, hogy aztán - miután kiengedett a szabadba - önként fussunk be a legnagyobb kelepcébe… Két és fél órás elme-torna. Színpadi matematika. Csiki-csuki játék. Könnyű mulatság, amelyről a közönség abban a tudatban távozik, hogy lám, megint túljártak az eszén…

Agatha Christie a színházi jogokat unokájára ruházta át, mondván, a darab fél év alatt kiszenved. Ez egyszer tévedett. Az egérfogót Londonban 63 éve játsszák megszakítás nélkül. Bemutatásakor Sir Winston Churchill volt a miniszterelnök, jegyre adták még a húst, szalonnát, cukrot és a vajat. A közel 26 ezer előadásban eddig 414 színész állt a színpadon, 136 mérföldnyi inget vasaltak ki, és az előcsarnokban 462 tonna jégkrém fogyott el. A Big Ben és a Tower-híd után a darabnak otthont adó St. Martin’s Theatre a leghíresebb londoni turistalátványosság.


A Veres 1 Színház előadása abba a legendás Agatha Christie-panoptikumba enged bepillantást, mely kép mindenkiben benne él, aki akár csak egy könyvet is olvasott a krimik koronázatlan királynőjétől. A fiatal házaspár kandallójában ég a tűz, a havat is behordja a szél a zord angol téli hóviharból, a legapróbb részletekig kidolgozott ruhák pedig mintha a 20-as évek angol coulour locale-ját idéznék elénk. A szórakoztató feszültséget a mikrorealista aprólékossággal kidolgozott látványvilághoz társult érzékenyen pontos színészi játék adja. Egyébként nem is valósulhatna meg a legfontosabb műfaji elvárás, az hogy két óra elteltével is folyamatosan ott munkáljon a nézőben a kérdés: ki lehet a gyilkos? De ott munkál, hiszen az utolsó pillanatig.

„MINDENKI GYANÚS”


Rendező
Zeneszerző
Lencsés BalázsLencsés Balázs (zene)
Munkatársak
Székhelyi JózsefSzékhelyi József
Verebes LindaVerebes Linda
Pál TamásPál Tamás
Mohai TamásMohai Tamás
Zorgel EnikőZorgel Enikő
Venyige SándorVenyige Sándor
Miklós KrisztaMiklós Kriszta
Venyige SándorVenyige Sándor (dramaturg)
Gedeon BorókaGedeon Boróka (díszlet-jelmez)
Kérem, látogasson vissza később!